نمایشگاه دیترویت 2015: فورد F-150 مدل رپتور میتواند با وجود خشونت غیر قابلانعطاف خود، دلربا هم باشد. این تراک بزرگ جثه با قابلیتهای آفرود بالا، نسبت به سابق اشتهای کمتری به سوخت دارد و در عوض دینامیک بالاتری را به نمایش میگذارد.
رپتور F-150 نسخه خاصی از وانت مشهور فورد است. نسل اول رپتور در سال 2010 و با قیمتی حدود 50 هزار دلار معرفی شده بود. ویژگی های آفرود یا خارج از جاده این نسخه، باعث جلب نظر خریداران به آن شده است.
در زیر هود این خودرو یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با توربوشارژر دوقلو قرار گرفته است. این پیشرانه جایگزین موتور بزرگ 8 سیلندر 6.2 لیتری سابق شده است. فورد تواناییهای این موتور جدید را اعلام نکرده و تنها به این بسنده نموده که قدرت و گشتاور آن بیش از 411 اسب بخار و 588 نیوتن متری است که موتور V8 تولید میکرد. برای انتقال قدرت از یک گیربکس جدید 10 سرعته خودکار استفاده خواهد شد.
نسل جدید رپتور با بدنه آلومینیومی F-150 تا 227 کیلوگرم سبکتر شده است. به لطف این کاهش وزن میتوان انتظار عملکردی بهمراتب بهتر از این خودرو داشت.
با وجود انتقال قدرت به هر چهار چرخ و شش حالت رانندگی از پیش تعیین شده برای رانندگی روزمره یا در جاده یا در مسیرهای برفی و یخبندان و شن و ماسه و بیابانی و در نهایت تپههای سنگی، این خودرو از همه مسیرها عبور خواهد کرد.
عرض رپتور 15.2 سانتی متر از فورد F-150 استاندارد بیشتر است. سیستم تعلیق این خودرو نیز برای افزایش قابلیتهای حرکت در مسیرهای ناهموار، ارتقا یافته است.
در بخش طراحی، قسمتهای جلو و عقب خودرو دچار تجدیدنظر شده است. ارتفاع خودرو از زمین افزایش یافته و گلگیرهای بزرگتر، فضا برای چرخهای 17 اینچی با تایرهای آفرود گودریچ را فراهم نمودهاند. بعلاوه برای اولین بار از دو خروجی اگزوز در این خودرو استفاده شده است.
رپتور جدید بهعنوان مدل 2017 معرفی شده است بنابراین تا اواسط سال 2016 خبری از آن نخواهد بود.
نظرات شما عزیزان: